PGD Stara Vrhnika bo letos v svoje garaze sprejelo novo gasilsko vozilo, pridobitev, ki si jo drustvo zeli ze vec generacij. To bo prvo vozilo v posesti drustva, ki bo s seboj na pozarisce pripeljalo taksno kolicino vode, da bo mozno pogasiti vsak pozar v njegovi zacetni fazi. Clani PGD Stara Vrhnika, so se ze pred casom odlocili, da drustvo ne potrebuje gasilske cisterne, saj so v krogu 2 – 3 km okoli Stare Vrhnike vsaj 4 gasilska drustva z avtocisternami, kar zadostuje, da na pozariscu ze na zacetku gasenja zagotavljajo dovolj gasilne vode.
Stara Vrhnika potrebuje avto, s katerim se bo lahko hitro prispelo na
kraj nesrece, ter ze z minimalno kolicino vode zmanjsalo zacetni pozar.
Za dosego teh zahtev bo v novem vozilu visokotlacna crpalka, ter cca.
450 litrov vode. Prednost visokega tlaka je, da se pri gasenju porablja
minimalna kolicina vode, le-ta pa se zaradi visokega pritiska vode pri
izhodu na rocniku mocno razprsi. S tem se doseze velik dusilni in hladilni
ucinek vode, kar je pri gasenju ognja glavna naloga. Majhna poraba vode
predstavlja tudi manjso dodatno skodo, ki bi nastala ob gasenju, v gasilskem
vozilu pa to pomeni predvsem zmanjsanje teze tovora, saj ni potrebno voziti
s seboj velikih kolicin vode.
Ostala oprema v vozilu bo sluzila za osvetljevanje, oznacevanje in zavarovanje
mesta nezgode, torbe s sanitetnim materialom bodo namenjene nudenju prve
pomoci, tu so se nosila, hidravlicno orodje, motorna zaga, ter ostalo
drobno orodje, ki ga gasilec za uspesno delo potrebuje na intervenciji.
V prostoru za posadko se bodo gasilci lahko ze med voznjo popolnoma opremili
z osebno-zascitno opremo, z dihalnimi aparati, svetilkami in radijskimi
postajami. Tako bodo gasilci v trenutku prihoda na mesto intervencije
v popolni opravi in se bodo lahko takoj posvetili svojemu delu.
V vozilu bo tudi nekaj drznih novosti, ki so drugje v svetu ze normalna
stvar, pri nas pa se sele prijemljejo. Omeniti je treba predvsem, da gasilske
(tlacne) cevi ne bodo vec zvite v kolobarje, temvec bodo ze v naprej med
seboj spojene in pospravljene v za-to namenjene predale. Ta nacin predstavlja
predvsem skrajsevanje casa za razvitje napada, saj bo gasilec le zagrabil
zacetek cevi in ze spojene cevi razvlekel do mesta pozara. Drugi konec
cevi pa bo priklopil na hidrant oz. hidrantni nastavek. Drugih novosti
bo se kar nekaj, kar pa naj ostane tema naslednjega clanka.
Danes je pomembno, da se aktivnosti za predelavo vozila v novo gasilsko
vozilo uspesno odvijajo. V nekaj dneh bo avto pripravljen, da ga bo licarski
mojster lahko vzel pod svoje okrilje. Ta trenutek, ko prebirate te vrstice,
se gotovo vozilo ze sveti v svoji novi preobleki. Posebno pozornost zelimo
posvetiti zunanji podobi vozila. Poleg barve bodo pomebne tudi crte iz
odbojne folije, ki bodo vozilo se posebej oznacevale in ga delale na cesti
se posebej vidnega. Zahvala za pravilno in tocno organizacijo dela gre
predvsem rahli casovni stiski, kateri so se pridruzili se prazniki konec
meseca aprila. Tako bo vozilo po trenutnih pricakovanjih gotovo nekje
v prvem tednu maja 2002. Kakorkoli ze, vsi, ki smo na nek nacin povezani
z aktivnostmi in pripravami na nov gasilski avto, pridno odstevamo dneve,
ki nas se locijo do uresnicitve tezko pricakovanih sanj.
Z gasilskim
pozdravom: